Jak utrzymywać porządek w biurze i miejscu pracy?

biuro

 

Jak być dobrym i produktywnym pracownikiem? Ciężko o to jeśli na stanowisku na którym pracujemy panuje chaos. To jaką czystość zachowamy na naszym biurku lub w miejscu gdzie pracujemy wpływa na to jak pracujemy, ale nie tylko. Nie tylko na nas wpływa brak porządku w miejscu pracy. Kreatywność i efektowność naszych współpracowników również od tego zależy. Każdy musi o to zadbać i trzeba starać się robić to regularnie inaczej pogrążymy się w tonie dokumentów i innych rzeczy które zaleją nasze biurko. Istnieje wiele sposobów jak starać się utrzymywać czyste stanowisko pracy.

Co na biurku?

Wbrew pozorom biurko oraz to co dookoła niego mamy bardzo wpływa na naszą pracę i jej efektywność. Sprawdź czy pod biurkiem nie walają ci się jakieś papier, kartony, kosze. Zrób miejsce na nogi by móc w każdej chwili zmienić wygodnie pozycję bez rozpraszania się. Postaraj się mieć jeden kosz by wyrzucać do niego swoje śmieci. Na swoim biurku miej to co najbardziej potrzebujesz. Dziesiątki kartek i karteczek, długopisy, kubki czy inne rzeczy które rozrzucone po całym biurku rozpraszają cie. Posegreguj je. Te które potrzebujesz ułóż w jeden stos. Długopisy schowaj w biurku i zostaw tylko jeden potrzebny. Kubki odnoś do kuchni po skończeniu korzystania z nich. Najlepiej wyznawać wtedy zasadę minimalizmu im mniej tym lepiej. Jeśli będziesz tego potrzebować zawsze możesz po to sięgnąć.

Porządek w biurze

Postaraj się, żeby zawsze na początku twojej pracy jak i na końcu na twoim biurku było czysto. Zostawianie porządku za sobą zostawia dobry przykład dla współpracowników, ale jeszcze lepiej jest gdy przychodzisz rano do pracy na czyste stanowisko i zaczynasz nie patrząc ile różnych rzeczy ci z wczoraj zostało i nie wiesz od której zacząć.

Na pewno na twoim biurku jest wiele kartek, przyklejanych karteczek z notatkami. Dokumentów ciągle przybywa, a cenna przestrzeń na biurku zaczyna zanikać. Gdy w szafkach dokumenty przestają się już mieścić może pora pomyśleć o elektronicznych dokumentach? Możemy zacząć skanować dokumenty i trzymać je w posortowanych folderach. Wtedy będzie dokładnie wiedzieć co gdzie jest i bez problemu wyszukamy to czego szukamy. Digitalizacja pozwala man usprawnić pracę i pozbyć się tony papierów z naszego miejsca pracy.

Zasady sprzątania

Dobrym sposobem porządku jest też utrzymywanie go w częściach wspólnych. Postarajcie się żeby w firmowej kuchni każdy po sobie sprzątał lub jeśli macie wynajętą firmę sprzątającą stwórzcie stojak na który będziecie odkładać brudne rzeczy które ktoś z ekipy sprzątającej umyje.

Często pracujemy bez robienia sobie przerw. Jesteśmy przytłoczeni ilością pracy więc nie daj się też przytłoczyć nieporządkiem na biurku. Gdy widzisz że masz już za dużo walających się rzeczy zrób sobie szybką przerwę i oczyść biurko z niepotrzebnych rzeczy. Oczyścisz miejsce pracy a przy okazji twój mózg będzie miał chwilę odpoczynku.

Powierz czystość w biurze profesjonalnej firmie sprzątającej.

Dzisiejsze firmy dostosowują się do potrzeb rynku. W miejscowości Poznań istnieje już wiele usług sprzątających które specjalizują się w najróżniejszych dziedzinach co jest ogromnym udogodnienie. Z korzystania fachowców od czystości niesie się wiele korzyści. Nie musimy zatrudniać i tworzyć nowego miejsca pracy w naszej firmie co za tym idzie dużych kosztów. Specjaliści posiadają swoje właśnie narzędzia, środki czyszczące i potrzebny sprzęt więc również na tym zaoszczędzisz. Dzięki temu też nie musisz marnować miejsca które wiemy jak jest cenne na przechowywanie sprzętu.

Gdy wybierasz firmę pamiętaj żeby sprawdzić jej specjalistów, kompetencje, jakim sprzętem i nowymi technologiami dysponuje bo wszystko to wpływa na jakość świadczonych usług. Aby zapewnić sobie jak najlepsze usługi należy korzystać z renomowanej firmy której stabilność i skuteczność jest potwierdzona na rynku.

Jeśli prowadzimy firmę i zatrudniamy w niej kilku pracowników dobrze jest zatrudnić firmę sprzątającą. Obciążanie pracowników obowiązkami mycia podłóg, wynoszenia śmieci czy zmywania nie wpływa pozytywnie na ich komfort i efektywność, a dodatkowo tracimy ich cenny czas który mogliby poświęcić na rozwój naszej firmy. 

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą! Link